top of page
DSC_0786 copy2.jpg

Hur orkar jag?

Hej, hur har ni det? Jag har det bra. Lite trött och jobbar på att få tillbaka rutinerna, men bra. Ibland kan det kännas som om hela världen rasar på utan att man riktigt hänger med. Det finns så mycket man vill göra och så lite tid att faktiskt göra det och att balansera allt man redan knappt hinner med är ännu svårare.

En kompis frågade mig häromdagen hur jag orkar med allt: bloggen, kostrådgivningen, nu ska jag börja med youtube, pojkvän, vänner, träning, plugg, jobb och regelbundna instagraminlägg utan att förstöra mitt feed. Och grejen är den; egentligen orkar jag inte. Men jag har, utan att ens märka det, samlat människor runtom mig som hjälper mig i mina sysslor.

Jag har vänner som underlättar plugget, en pojkvän som inte blir arg när jag säger att jag måste göra annat en del kvällar, vänner som tränar med mig och fotar med mig och helt enkelt underlättar för mig. När det gäller min Instagram blir den till exempel bättre så fort jag umgås med Zahra och Frida. Och där är stora delen av mitt sociala liv löst. Moralen av den här berättelsen är alltså: ha folk runtomkring dig som ingår i dina projekt.

Okej, men nu har jag flyttat och jag känner fortfarande inte att jag har koll på mitt liv. Dags att ändra på det. Vad behöver göras?

- Brun utan sol (Som första punkt? ja. Det var ett tag sedan och jag är blek. Ett steg till att känna att man har koll är göra något som gör en att känna sig bra i sig själv).

- Fixa klart hemma (Inte mycket kvar nu!!)

- Sitta varje morgon och planera ut dagen

- Sitta varje söndag och planera ut den nya veckan

- Börja blogga mer regelbundet igen

- Instagramma regelbundet (vilket jag mer eller mindre har lyckats med trots flytt och allt)

- Försöka börja gå på yogapass

- Laga mer mat

Utnyttjade jag precis det här inlägget för att göra upp en plan på hur jag ska få ordning på mitt liv igen? Ja och det är helt okej. My Blog My Rules/Therapy.

Nu ska jag gå och ta hand om mig själv. Ni får ha det fantastiskt!

Hi how are you? I'm doing fine. A little tired and working on getting back into the routines, but good. Sometimes it feels like the whole world is going way too fast. There is so much I want to do and so little time to actually do it and balancing everything you don't have time for is even harder.

A friend asked me the other day how I can handle everything: blog, dietary coaching, now I am going to do youtube, boyfriend, friends, training, studying, job, and regular instagram posts without destroying my feed. And the thing is it; I really can't. But, without even noticing, I've gathered people around me that help me with all those things.

I have friends who make the studying easier, a boyfriend who doesn't get mad when I say I have to do stuff some evenings, friends who train with me, and take photos with me and simply make everything easier. As for my Instagram, for example, my feed is always on point as soon as I hang out with Zahra and Frida. And there, most of my social life is set. So, the morale of this story is: have people around you who are part of your projects.

Okay, but now I've moved and I still don't feel like I have control over my life again. Time to change it. What needs to be done?

- Get a fake tan again (As the first point? Yes. It was a while ago and I'm pale. One step to feeling back in the game is doing something that makes you feel good about yourself). - Fixing at home (Not much left now !!) - Sit down every morning and plan the day - Sit down every Sunday and plan the new week - Start blogging more regularly again - Instagram regularly (which I managed more or less lately despite moving and everything) - Try to start going to yoga classes - Cook more

Did I just use this post to make a plan on how to get back on track with my life? Yes and that's okay. My Blog My Rules / Therapy.

Now I'm going to take care of myself. Have an amazing day!


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page