top of page
DSC_0786 copy2.jpg

My favourites this fall!

Alla har dem: saker de är besatta av. För mig har det varit en slags revolutionär höst när det gäller skönhet, mysighet och mat. Jag köpte till och med en matlagningsbok och lagade faktiskt mat ur den. Så, som alla andra influensers (ja jag kallade mig själv influenser) tänker jag att det vore kul att gå igenom vad som varit mina favoriter i höst!

Först och främst behöver jag prata om hudvård. Jag är ingen hudvård-tjej. Liksom, innan skrattade mina bästa vänner åt mig för att jag bara tvättade ansiktet med vatten och inte visste vad en toner var. Men nu har jag faktiskt en riktig ansiktstvätt och ansiktsmasker (ingen toner än, babysteg) som verkligen gör att mitt ansikte inte ser ut som en potatis!

Jag köpte denna gift-box (till mig själv heheh) från Lyko.se och det är från Therese Lindgrens Indy Beauty. Har dessutom hennes ansikts-mousse.

Åh åh! Jag köpte också ÄNTLIGEN en mysig vit morgonrock! Ni har ingen aning om hur länge jag har velat ha en. Funderar över att köpa en till i en annan färg hahah. Köpte den på Lindex.

 

Everyone has them: things they are obsessed with. For me, it has been a kind of revoloutionary fall when it comes to beauty, cozieness and also food. You see, I actually bought a cooking book and ACTUALLY cooked out of it. I know, right? So, like every other influencer (yes I called myself influencer) I thought I would go through what have been my favourites this fall!

First of all I need to talk about skin care. I am NOT a skin care girl. Like, before my best friends laughed at me for only washing my face with water and not knowing what a toner is. But NOW I have actual face wash and face masks (no toner yet though, baby steps) that really make make skin not look like a potatoe!

I bought this gift set (for myself heheh) from Lyko.se and it's from Therese Lindgrens line.

Oh oh! I also FINALLY bought a cozy white robe! You have no idea for how long I've wanted one. Thinking about buying another one, in another color hahah. Bought it at Lindex.

På tal om skönhet, om ni följer mig på Instagram vet ni redan detta, men jag fick tandställning förra veckan. Jag var inte redo och kommer aldrig att vara det, men jag tror verkligen att det kommer vara värt det.

 

Speaking of beauty, if you follow me on Instagram you already know this, but I got braces last week. I was not ready and won't ever be, but I really believe it's going to be worth it.

Jag insåg också att jag behövde en till almanacka, för den som jag hade blev mycket förvirrande. Så det var vad jag gjorde. Bara en enkel med mycket utrymme för anteckningar. Det innebär att jag nu har 2 almanackor. Livet är fantastiskt. Jag köpte den på Glitter.

 

I also realized that I needed another planner, because the one I had was getting very confusing. So that's what I did. Just a simple one with a lot of room for notes. This means that I now own 2 planners. Life is amazing.

I bought it at Glitter.

OCH medan jag pratar om böcker, köpte jag också en kockbok, som jag pratade om i början av inlägget. Älskar älskar älskar den! Det är "vego på 30 minuter". Jag kan säga att det inte tog oss 30 minuter att prova den där första måltiden, men det blev ganska bra!

 

AND while I'm talking about books, I also got a cook book, that I was talking about in the beginning. Love love love it! It's "vego på 30 minuter" which means "veggie in 30 minutes". I can say that it doesn't took us 30 minutes to try out that meal, but it for sure was good!

Det är allt! Mitt liv är inte mer intressant än det här hah. Eller det är det, men jag kan inte berätta än. Men jag kan säga att det kommer stora saker mot fitnessbranschen (mycket självförtroende här oops). Jag hoppas att ni har haft en underbar helg! Emma

 

That's it! My life isn't more interesting than this hah. Or, it is, but I can't tell you yet. But I CAN say that big things in the fitness industry are coming (a lot of confidence here oops). I hope you had a wonderful weekend!

Emma


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page