top of page
DSC_0786 copy2.jpg

The end is near, who´s ready?

Detta inlägg har jag velat skriva i flera dagar nu men inte hunnit, men nu så! Det är nämligen så här att jag häromdagen satt på jobbet och tittade ut genom fönstret och såg världens snöstorm. Jag kan säga att jag var i chocktillstånd i några minuter, eftersom jag förstod vad detta innebar. Året håller på att ta slut och jag är inte redo alls.

Firade vi inte precis nyår? Och studenten? Var inte vi alldeles nyligen i Spanien, i solen och värmen? Vart tog allt detta vägen?

Helt ärligt så har jag inte hunnit med det här året, det känns som om det borde vara kvar mer av det. Jag kommer ihåg att jag var så redo för 2018 förra året, men så känner jag inte alls nu. Och ja visst, det är 2 månader kvar, men så fort som alla andra 10 månader har gått behöver man ju inte ens nämna de kommande 2. Ändå så har jag redan designat min 2019 almanacka.

Det känns som om 2019 kommer att explodera och jag är inte redo. Jag behöver tid för att samla mig och återhämta krafter, men så som det ser ut nu kommer jag inte få chansen för det. Hur känner ni?

I have wanted to write this post for several days now, but never found the time to do so. But now I can! So, I sat at work the other day, minding my business, and suddenly looked out of the window to see this years first snow "storm". I can say that I was in shock for a few minutes, because I knew what this ment. It ment that the year is about to end and I'm not ready at all.

Didn't we just celebrate New Year? And graduation? Weren't we recently in Spain, in the sun and the heat? Where did all this go?

Frankly, I haven't had enough of this year, it feels like there should be more of it. I remember that I was so ready for 2018 last year, but I don't know how if I feel the same about the upcoming year. And yes, it's 2 months left, but as fast as the other 10 months have passed you don't even have to mention the upcoming 2. Nevertheless, I've already designed my 2019 calendar.

It feels like 2019 will explode and I'm not ready. I need time to gather and recover strenght, but the way it looks like now I won't get the chance to do so. How do you feel about the year almost ending?


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page