top of page
DSC_0786 copy2.jpg

Till min familj

Min familj...

..är det viktigaste som finns för mig och jag är väldigt bortskämd med att ha så många människor i mitt liv som bryr sig så mycket om mig. Eftersom jag har flyttat så tänkte jag att det är en bra idé att tacka alla ordentlig. Jag hade egentligen velat säga allt detta till dem, när vi alla var samlade, men jag kom fram till att jag, eftersom jag gråter floder bara jag tänker på det, skulle skriva det här istället.

Så, här är mitt tack till min familj.

pappa

Jag vill börja med att tacka den bästa mannen i hela världen. Du är en inspiration för mig varje dag och är alltid öppen för nya, galna projekt. Du hittar lösningar på alla problem, vilket borde uppskattas oftare av dina bortskämda barn (inklusive mig såklart). Du är en väldigt bra människa inifrån och ut och trots allting som du har varit med om i livet så ger du alla en chans. Du gör stora uppoffringar för de du älskar utan att tveka en sekund och du tror alltid, alltid på oss. Jag vill vara lite mer som du.

mamma

Vi är väldigt lika du och jag, så därför kan vi ibland bråka lite. För självklart har ju jag rätt ;). Men du har alltid varit och förblir alltid min allra bästa vän. Du är allting som man tänker på när man tänker på ordet ”mamma”, fast mycket coolare. Du gör lite för mycket och får alldeles för lite tillbaka, vilket inte borde vara så eftersom du förtjänar hela världen. Det är fantastiskt hur bra du känner oss och jag älskar hur mycket kärlek du alltid har att ge. Du är min största förebild.

Paul

Vi tar definitionen syskonkärlek till en ny nivå. Det är inte många människor som man kan ha storslagna bråk med och i nästa minut prata med som om ingenting någonsin har hänt. Då vet man att man hör ihop. Du är alltid där och trots att vi kan gå varandra på nerverna ibland så kommer vi väldigt bra överens. Jag vill tacka dig för att du är där för mig oavsett vad som händer.

Robert och Oliver

Ni har alltid varit mina superhjältar och ni har lärt mig väldigt mycket. Genom att ni är genuina och alltid er själva har jag alltid gjort mitt bästa för att efterlikna det. Jag har alltid velat vara som er; lika stor och stark och lika bra på så många saker. Ni har lärt mig att inte ta skit och alltid vara mig själv och ni tvivlar aldrig på mina kunskaper. Jag vill tacka er för det.

Farmor och farfar

Någon kommer säkert översätta detta till er, men jag vill bara tacka er från hela mitt hjärta. Ni är alltid beredda att ge utan några som helst invändningar och det är inte många som kan. Familjen går först för er och det uppskattar jag. Jag uppskattar också ert sällskap och välvilja. Farfar med dina skämt och farmor med din godhet. Ni har gett väldigt mycket till familjen Kerbs, inte minst era fantastiska egenskaper.

Jesper

De senaste åren har du inte bara blivit del av min familj, utan du har blivit min familj. Det finns inte många människor som kan klara av att leva med mig så som du har gjort och fortfarande älska mig på det sättet som du gör, och bara det är jag otroligt tacksam för. Du är alltid där och du är en mycket bättre människa än du kanske själv tror. Det är väldigt skönt att kunna dela ett hem med dig och förhoppningsvis kunna göra det väldigt länge framöver.

Zahra

Familj betyder inte alltid att man delar lite DNA och du har blivit som en syster för mig. Du är en så god människa och förtjänar bara det bästa. Sedan jag har lärt känna dig har du visat och lärt mig väldigt mycket, inte bara om mig själv utan även om tillit och vänskap. Som jag nämnde innan vet man att man hör ihop när man kan bråka storartat bara för att någon minut senare prata normalt med varandra igen och på så sätt behöver man inte vara rädd för att förlora varandra. Tack för att du finns i min lilla värld.


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page