top of page
DSC_0786 copy2.jpg

Nytt gym och nyvunnen kärlek till träning

Hej!

Äntligen fick jag träna igen! Jag började igår med främst ben, men även lite överkropp bara för att jag kände mig så himla o-pumpad och svag. Det är ju ingen överraskning egentligen, eftersom jag är van vid att träna hela tiden och helt plötsligt har ett uppehåll.

Veckans form

Mina ben kändes extra så smala, så jag har lagt in ben imorgon och på söndag. Sedan ska jag börja som vanligt igen. Jag har dock träningsvärk och fick världens bästa pump i armarna idag på träningen. Körde även lite intervaller efteråt, bara för att det är kul. Träning har aldrig varit roligare känns det som, så det tvingade uppehållet var kanske till och med bra för mig.

Skolan början klarna nu också; det var väldigt flummigt och osäkert de första dagarna. Liksom hur gör man, hur ser man det, var hittar man det där osv, men nu känns det som om det är lite mer ordning på det hela. Vi har redan kastats in i ett projekt och några fler mindre arbeten, vilket jag faktiskt tycker är bra, jag jobbar bra när jag har lite press på mig.

Lägenheten

Annars tycker jag att det är jätteroligt och hela Kostvetenskapsprogrammet verkar väldigt spännande och givande och jag kan inte vänta på att lära mig allt! Men ett steg i taget.

Lägenheten har också börjat kännas som om det faktiskt bor någon här nu och bitarna har börjat falla på plats, vilket är skönt. Jag älskar att bo här och trivs bra i Göteborg, även om jag saknar min familj väldigt mycket.

Dagens träning:

Uppvärm. - armhävningar/curls 12.5kg, 10/10x4

Superset:

*21:an - x4, 15kg *

varierande curls - 10x4, 8kg

Triceps extensions - 10x4, 16kg

Curls i kabelm hela - 8x4, 36kg

Dips - 8x4

Halva curls i kabelm - 10x4, 41kg

Triceps press kabelm - 10x4, korta, runt 30kg

Löpning 10 min

Nu ska jag sova, jag önskar er en jättebra fredag!

Emma :)


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page