top of page
DSC_0786 copy2.jpg

Tillbaka på gymmet!

Godkväll!

Gissa vem som har varit på gymmet två dagar i rad nu?! Jag har dock behövt ta det väldigt lugnt, vilket är en utmaning i sig. När man har energi, men inte får använda den fullt ut är det rätt deprimerande. Men, trots lugnt tempo så har jag träningsvärk i överkroppen från igår och kommer troligtvis ha ont i benen imorgon - från idag.

Dagens benträning bestod av ganska basic övningar, då gymmet var rätt fullt och jag körde övningar där jag visste hur mycket jag kan lyfta och hur mycket jag i det här fallet bör lyfta. Inget galet alltså.

Dagens övningar: Uppvärmning i benpress enskilda ben och båda benen Djupa benböj + utfallpulses – 8/8x4, 40kg (8 utfallpulses per ben) Utfallpulses med ena foten på liten höjd – 8x4, 50kg Benpress - 84 – 112kgx4

Sedan gick jag på bandet också innan och efter. Så ni ser, det har ändå varit rätt lugnt! Men det kändes att jag har vilat så länge, jag brukar ha mer vikt i dessa övningar. Ser fram emot längre och intensivare benpass igen!

Planer Jag har också lite roliga saker som kommer komma upp på bloggen imorgon och nästa vecka, en collab (med ett tema som jag faktiskt tänker fortsätta med då och då) och en intervju! Stay tuned!


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page