top of page
DSC_0786 copy2.jpg

Min hemlighet att bygga rumpa / My secret for building a nice butt

(scroll down for the english version)

På senaste tiden har jag försökt att göra två saker med min träning: 1 - förlora lite fett och få mer mag-muskler 2 - Få lite mer rump gains

Båda sakerna har gått bra antar jag, även om rumpan automatiskt blir mindre om jag förlorar fett, men det är rätt bra att ha muskler under när det väl gäller. Jag vet ju att ni hemskt gärna vill veta min hemlighet bakom att bygga rumpmuskler och få lite extra kontakt med musklerna, så hur gör jag nu egentligen?

Jo, först och främst använder jag mina bootybands. Jag gör inte pilatesövningar på golvet, för även om de är riktigt bra för de små musklerna i rumpan, är det tunga vikter som bygger stora muskler. Detta säger jag heller inte för att jag är sponsrad, utan för att banden verkligen är bra verktyg. Använd min kod KERBS10 för 10% rabatt, tack så myckeeeet.

Hur använder jag banden? Jag brukar som sagt göra tyngre övningar, vilket betyder benböj, utfall och sumo, smala och raka marklyft. Jag älskar utfall mest och för att jag självklart inte kan använda banden i den övningen gör jag supersets. Det betyder att jag gör ett set med utfall och sedan ett set av kanske sidosparkar eller benböj med bara banden. Det ger musklerna en extra push i rätt riktning.

När jag gör marklyft eller benböj använder jag ofta bootybanden i själva övningen för att få mycket bättre kontakt med höfterna och "stora" rumpmusklerna. Du måste verkligen prova detta och känna skillnaden, särskilt i ett tungt set, jag älskar det!

Jag försöker också göra olika övningar varje gång jag tränar ben och rumpa. Inte nödvändigtvis nya övningar, utan bara inte alltid exakt likadana. På så sätt får musklerna lite av en chock varje gång man tränar.

Så, 3 saker: Tunga övningar Booty bands Olika övningar

Varsågod och lycka till!

I samarbete med Fitpro Bootybands

Lately I've been trying two things with my training: 1 - loose a little bit of fat and gain ab-muscles 2 - get booty gains

Both have been going pretty good I think, even if my butt kind off gets smaller if I loose fat, but if my muscles are slowly getting bigger it's all good. So, I know you guys are dying to know HOW, how do I train my butt to get just a little more contact and in the end more gains?

Well first of all I use my bootybands. I don't do pilates exercises on the floor, because even if they are really good for the small muscles of your butt, it's heavy weights that build big muscles. Also I'm not saying this because I'm sponsored, but because it's actually a good tool. Also use my code KERBS10 for 10% off thank yooou.

How do I use the bands? I am as said usually doing heavier exercises, which means squats, lunges, and sumo, narrow and straight dead lifts. I love lunges the most and because I obviously can't use bands in that exercise am I doing supersets. That means I do a set of lunges and then a set of, maybe side kicks or squats with only the bands. That gives the muscles a little extra push in the right direction.

When I am doing deadlifts or squats am I often using the booty bands in the actual exercise to get a lot better contact with my hips and "big" butt muscles. You really need to try it and feel the difference, especially in a heavy set, I love it!

I also try to do different exercises every time I train legs and butt. Not necessarily new exercises but not always the exact same. That way the muscles get a little "shock" every time I train.

So, 3 things: Heavy exercises Booty bands Different exercises

You're welcome and good luck! In cooperation with Fitpro Bootybands


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page