top of page
DSC_0786 copy2.jpg

Sjuk en dag innan min födelsedagsfest??/ Sick one day before my birthday party??

(Obs: scroll down for the english version)

Förra veckan, eller förra måndagen, var min 20-årsdag. Det är i grunden varför jag har varit så borta från social medier, men det är också för att jag har jobbat rätt mycket. I fredags var min sista arbetsdag innan min födelsedagsfest och jag började känna mig riktigt utmattad. Ochbörjade min hals göra ont och jag blev orolig, eftersom jag hade ett tåg bokat samma kväll och dagen efter var min födelsedagsfest som mina vänner hade planerat i 4 veckor! Jag var ju tvungen att gå, sjuk eller inte, för ... hur går du inte till en sådan fest?

(En parantes: Jag firade också med min familj med denna vackra tårta, synd bara att pappa var lite snabb med att skära i den och inte tänkte på instagrammöjligheterna.)

Så jag försökte vila på tåget, vilket var svårt eftersom det var iskallt och jag inte hade tillräckligt med varma kläder med mig. Och då började jag bli febrig. När tåget äntligen kom fram lämnade jag det med tårar i ögonen, eftersom jag var kall och trött och knappt kunde prata på grund av min hals. Jag kunde dock svälja vatten och mat utan problem, så jag visste att det inte var en vanlig förkylning.

Så snart jag kom hem till mina föräldrar satte jag mig ner och drack en kopp te och tittade på svampbob fyrkant, eftersom jag är en vuxen person och det är ju vad man gör när man inte mår bra, eller hur? Haha, men jag kände mig faktiskt mycket bättre och det visade också att jag bara behövde vila. Min kropp ville bara att jag skulle vila. Så jag vilade hela lördagen, min röst var redan rätt borta, trots att jag i allmänhet kände mig ok. Självklart gick jag till festen och körde självklart inte för hårt för att jag var utmattad och inte riktigt kunde prata, men jag lyckades fortfarande ha väldigt roligt. Alla var också så omtänksamma och ja, man behöver bara ha de rätta vännerna, antar jag.

Jag fick: Riktigt bra té En rolig bok som jag läste ut på tåget hem BCAA En jättebra ansiktsmask En hel fest med alla mina fantastiska vänner som, som du kan se utifrån presenterna ovan, känner mig väldigt bra.

Och att sedan vakna upp nästa dag till den vackraste soluppgången och det mest perfekta vädret var inte så illa det heller. Det var dock inte så kul att vakna med absolut ingen röst. Liksom, jag kunde inte prata högre än en viskning, det var en så konstig känsla eftersom jag är en människa som gärna talar högt och tydligt. Det är lite bättre idag, men även lite bättre är lååångt ifrån bra. Så gissa vem som inte kan jobba idag? Eller träna, för den delen. Så kul.

Men det var en riktigt rolig och avkopplande helg och jag behövde verkligen det. Kommer åka till mina föräldrar igen nästa vecka för att ta några bilder och jobba på ett projekt som jag kommer att avslöja MYCKET snart. En liten hint: det har att göra med mat och jag måste göra om hela min hemsida.

Hoppas du hade en fantastisk helg vad du än gjorde och jag kommer tillbaka med mer fantastiska blogginlägg denna vecka! Emma

 

Last week, or last monday, was my 20 birthday. That's basically why I have been so off social media in general, but also because I had to work a lot. On friday was my last workday before my birthday party and I started to feel really exhausted. And then my throat started to hurt and I got a liiiiitle worried, because I had a train booked that evening and the day after was my birthday party that my friends had planned for 4 weeks! You know I had to go, sick or not because...how do you NOT go to a party like that?

(sidenote: I also celebrated with my family with this beautiful cake, too bad my dad was very fast with cutting it and didn't think about instagram opportunities.)

So I tried to rest on the train which was hard because it was freezing and I didn't have enough warm clothes with me. And then I started to get a little bit of a feever. When the train finally arrived did I leave it with tears in my eyes because I was cold and tired and could barely talk because of my throat. I could swallow water and food without problems though, so I knew this wasn't a normal sickness.

As soon as I got home to my parents I sat down and drank a cup of tea and watched spongebob because I am a grown person and that's what you do when you're not feeling well, right? Haha, but I actually felt a lot better and, turns out I only needed some rest. My body just wanted me to rest. So I rested the entire saturday, my voice was already kind of gone even though I generally felt ok, but I obviously went to the party and also obviously didn't go at it too hard because I was exhausted and couldn't really talk, but I still managed to have a LOT of fun. Everyone was also so caring and yeah, you just need the right friends I guess.

I got: Really good tea A funny book I finished on the trainride home BCAA High quality face mask

An entire party with all my amazing friends who, as you can tell from the presents above, know me very well.

Also waking up the next day to the most beautiful sunrise and the most perfect weather wasn't too bad either. ALSO waking up with absolutely no voice. Like, I could not talk higher than wispering, it was so weird. It is a little better today but even a little better is faaar from good. So guess who can't work today? Or train, for that matter. So fun.

But all in all it was a really fun and relaxing weekend and I really needed that. Going back to my parents house next week to shoot some pics and work on a project that I will reveal VERY soon. A little hint: it has to do with food and I will have to re-do my entire website.

Hope you had an amazing weekend whatever you did and I will be back with more awesome blog posts this week! Emma


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page