top of page
DSC_0786 copy2.jpg

Celluliter och perfektion / cellulites and perfection

Livet är ju en enda resa och vissa av oss skulle också vilja påstå att ens "fitness", alltså hälsosamma livsstil, är en resa. Det går inte att göra stora förändringar på en dag och man måste acceptera det och framförallt acceptera sig själv på den resan. Detta är ju verkligen lättare sagt än gjort och det tror jag vi alla är överens om. Vi alla ser våra "brister" och det vi vill ändra på och stör oss såklart på det och att lära sig tycka om dessa brister på denna resa är inte så lätt, vilket jag har fått lära mig.

På senaste tiden har jag märkt hur mycket mer "in peace" jag är med mig själv och min kropp. Nej jag är inte smalast och mina muskler poppar inte i alla situationer och jag har inte 15% kroppsfett. Men jag tycker ändå att jag är jäkligt snygg. Och det är vi alla. Till exempel så fotade vi förra veckan och jag hade för första gången på mig shorts istället för tajts. Då insåg jag att oj, visst har jag lite celluliter och min rumpa är inte tonad helt perfekt, och blev osäker på mig själv i två sekunder. Men sedan tog jag mig samman och tänkte: är det verkligen någonting att lägga värdefull tid och fokus på? Tid som jag hade kunnat spendera på mycket vettigare saker, som jobb och att ge kärlek till nära och kära. Jag var dessutom säker på att detta inte var någonting som jag skulle ens röra vid redigeringen, eftersom det är så jag ser ut.

Detta ville jag bara bli av med, eftersom det faktiskt är en viktig sak att komma ihåg, framförallt om man har mål som man vill nå. Det finns inget rätt och fel om hur man ska se ut, utan det viktiga är att man mår bra inifrån och ut. Och det gör man ju verkligen inte om man trycker ner sig själv på grund av missnöje.

Det är allt jag har idag, lycka till på er fitnessresa!

Life is one big journey, and some of us would also like to say that even "fitness", a healthy lifestyle, is a journey. You can't make big changes in one day and you have to accept that and, above all, accept yourself on that trip. This is really easier said than done and I think we all agree on that. We all see our "flaws" and what we want to change and it obviously bothers us, and learning to like these flaws on this journey is not easy, as I've learned.

Recently I have noticed how much more "in peace" I am with myself and my body. No, I'm not the skinniest and my muscles do not pop in all situations and I do not have 15% body fat. But I still think I'm pretty good looking. We all are. For example, we had a photoshoot last week and for the first time I wore shorts instead of tights. Then I realized that oh, I do have some cellulite and my butt is not perfectly toned and I became insecure about myself for two seconds. But then I pulled myself together and thought: is this really something to put valuable time and focus on? Time I could have spent on much more important things, like work and giving love to my family. I was also sure that this was not something I would even touch when editing, because that's how I look.

I just wanted to write this off my chest, because it's actually an important thing to remember, especially if you have goals that you want to reach. There is no right and wrong about how to look, but the important thing is that you feel good inside and out. And you really don't do that if you're pushing yourself because of dissatisfaction.

That's all for me today, good luck on your fitness journey!


Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page